top of page

Een goed begin...

Zondag 4 November 3:45 stond de wekker en om 5 uur 's ochtends stonden we op Schiphol klaar voor vertrek. Onze ouders en zussen waren mee uitzwaaien en nadat we hadden ingecheckt en de bagage hadden afgeleverd, hebben we afscheid genomen van onze families. Om 7:30 zou het vliegtuig naar Londen vertrekken. Maar omdat een schroefje niet goed vast zat en later zelfs bleek dat er een olielek was, werd er om 9:30 besloten dat we allemaal het vliegtuig weer uit konden om vervolgens omgeboekt te worden. We zouden direct bij de gate worden omgeboekt, maar daar bleek al snel dat het met maar één telefoon niet snel ging om alle passagiers om te boeken en dus konden we onze koffers weer ophalen bij de bagagebanden en weer van voor af aan beginnen. Bij de incheckbalies hebben we uiteindelijk een directe vlucht met KLM naar Kuala Lumpur kunnen boeken zodat we onze laatste oorspronkelijke vlucht nog konden halen. Deze vlucht vertrok pas om 20:50, maar gelukkig hadden we 4 lunch/diner vouchers om alle restaurants af te gaan (we voelden ons een beetje als Tom Hanks in de film "The Terminal"). Ruim 13 uur later dan gepland stegen we op en kon de reis dan eindelijk beginnen.

Maandag 15:30 (lokale tijd) landden we in de moessonregen in Kuala Lumpur. Hier hebben we ons 8 uur moeten vermaken en dus hebben we kaartspelletjes gespeeld met andere Nederlanders die dezelfde reis maakten. Om 23:10 vlogen we dan met Malaysia Airlines naar Auckland, de hoeveelheid beenruimte was helaas een stuk minder...

Dinsdag 14:15 (lokale tijd) zijn we dan eindelijk in Auckland geland! Backpack's lagen gelukkig al snel op de band en we hebben meteen een sim-kaart kunnen kopen op het vliegveld. Onder een blauwe hemel zijn we in drie kwartier van vliegveld naar ons bnb gekomen. De hoeveelheid groen viel ons meteen op en ook de geur van alle bloemen ruik je meteen.

Onze host Latimer is heel gastvrij en heeft een prachtig oud houten huis met overal openslaande deuren naar buiten toe. We hebben snel even kunnen douchen en daarna hebben we in de buurt onze eerste Fish 'n Chips gescoord. Daarna zijn we als een blok in slaap gevallen, want na 2 nachten in een vliegtuig was een matras toch wel heel aangenaam.

Woensdag zijn we begonnen met een heerlijk ontbijt in ons bnb met tig soorten jammetjes en zijn we per bus en trein het centrum ingegaan. Via een soort jungle met allerlei tropische bomen in Auckland Domain park kom je uit op het centrum met het bekende beeld van de Sky Tower. Op Queen Street (de hoofdstraat) zijn we verschillende winkeltjes langsgegaan en in de middag hebben we de ferry genomen naar Devonport waar je vanaf Mt. Victoria een prachtig uitzicht hebt over Auckland. Onderweg naar North Heads, hier niet ver vandaan, begon het wat te druppelen en zagen we de jonge kiwi's cricket leren spelen. Latimer gaf als tip om in North Heads op zoek te gaan naar een tunneltje die je leidt naar de kust van Devonport. En jawel hoor, na even goed moeten zoeken vonden we het tunneltje en konden we over een mooi paadje langs de zee lopen. 's Avonds en goede italiaan gevonden en eenmaal thuis konden de voetjes eindelijk rusten.

Welkom bij Couple of Hikes! Wij zijn Tobias en Nathalie en na onze reis van 6 maanden door Nieuw-Zeeland hebben wij helemaal de travel bug gekregen. Met name (meerdaagse) wandeltochten zijn onze favoriet, maar ook culturele bestemmingen vinden we fantastisch. Ons doel is om anderen te inspireren door onze persoonlijke ervaringen en routes te delen!